יום חמישי, 18 בדצמבר 2008

חפירה על לימודים ופוליטיקה וליברמן

אני אפתח בגילוי נאות. אני לומדת מדעי המדינה במוסד אקדמאי זה או אחר בישראל. בגלל זה הנושא של פוליטיקה מסקרן אותי כל כך.
בתור סטודנטית שמשלמת 30 אלף שקל לשנת לימוד אחת במוסד אקדמאי פרטי, נורא הסתקרנתי כשראיתי את הצעתו האחרונה של ליברמן.
כל אזרח ישראלי שלא שירת בצה"ל ואין לו שום סיבה הגיונית או אישורים לכך, יאלץ לשלם פי שלוש שכר לימוד מאשר סטודנט שכן שירת בצה"ל (הכוונה היא לאוניברסיטאות ולמוסדות המסובסדים על ידי המדינה).
עם כמה שקשה לי להגיד את זה, והקול שלי רועד והגרון שלי מתייבש ואני מדברת נורא חלש כרגע כשאני אומרת- הוא צודק. ליברמן צודק. בנושא זה בלבד! אלוהים יודע שאני בצד השני של סקאלת הדעות הפוליטיות מליברמן.
שנתיים מהחיים שלי נתתי למדינת ישראל, לא בגלל שאני חדורת ציונות והמדינה והשטחים שלה זה ערך עליון בשבילי, אני בעלת דרכון זר, לא נולדתי בישראל ולמען האמת גם לא הייתי חייבת לשרת בצבא אבל החלטתי לעשות זאת כדי "להחזיר טובה" לכל החיילים שנהרגו ונפצעו כדי שאני אגיע לגיל 18 בבטחה. כשעמדתי מול השאלה אם להתגייס או לא, חשבתי על האחים של אותם חיילים, על הילדים, האימהות והחברים, גם להם יש את הזכות להרגיש את הביטחון החלקי שאני הרגשתי לאורך הילדות שלי. למה שאני לא אעשה את כל מה שאני יכולה כדי שגם הם יזכו לזה?
הרי צה"ל לא מחייב כל בן 18 לשירות קרבי, לא כולם הולכים לחזית ולא כולם אוחזים בנשק ולא כולם עומדים במחסומים. בשביל זה נולדו תפקידי העורף, כל הקרייה מלאה באנשים שלא ראו גבול מעולם, שלא יודעים לתפעל מעצור בנשק ובטח שבטח לא ראו פנקס מבוקשים. אז למה לא להתגייס? זה ממניעים אידיאולוגים? אחלה, אני מבינה, אבל מה הבעייה בלעשות שירות לאומי פעיל? פקידות בבתי חולים, טלפניות מד"א, חובשים, פרמדיקים, כבאים וכו, אלו תפקידים ששומרים על בטחון המדינה אבל לא בצורה המיליטנטית שצמודה לשירות צבאי. למה לא לעשות את זה?
אני מסתכלת על מרינה מקסימיליאן בלומין ותוהה האם השנתים שאני נתתי מהחיים שלי לטובת בטחון האזרחים- שגם היא אזרחית- האם זה היה שווה את זה? מה הפך אותה ליותר "טובה" ממני כדי שהיא לא תשרת ועדיין תזכה לביטחון שחיילים מספקים לה? מדינת ישראל דורשת בעזרת תקנה המעוגנת בחוקי היסוד של מדינת ישראל, שכל אזרח בהגיעו לגיל 18, ישרת בצה"ל. לא משנה באיזה תפקיד, לא משנה באיזו גזרה- רק לשרת. רוני סופרסטאר עשתה את זה, אגם רודברג עשתה את זה, עידן יניב עושה את זה- למה מרינה לא עשתה את זה? התשובה לא באמת תשנה כלום (אל אם כמובן מדובר בבעייה בריאותית ואז אני מתנצלת) אבל העיקרון היא שהיא לא עמדה בבקשה היחידה של מדינת ישראל אז למה שמדינת ישראל תסבסד לה לימודים?
לימודים אקדמאים עולים בכל מוסדות הלימוד סכום שנע בסביבות ה30 אלף שקל בשנה, מדינת ישראל מסבסדת את השכ"ל האוניברסיטאי לאזרחים ומורידה את השכ"ל. למה שהמדינה תשלם כסף מתוך קופות המיסים שלה כדי שאנשים שסירבו לבצע את הדרישה האחת שיש למדינה ילמדו כאחד האזרח?
אני דוגלת בשוויון, אני אנטי הפלייה, אני גם לא מצליחה להבין איך האנשים האלו מסרבים להשתתף במערך הביטחון בכל צורה אפשרית.
ההצעה של ליברמן היא הצעה מעולה- הוא לא פוסל את אותם אנשים מלימודים, הוא פשוט דורש מהם פי שלוש מהסכום המקורי (ז"א מבטל את הסיבסוד) ובעזרת הכסף הנוסף שיצטר בקופת המדינה יממנו את הסבסוד לסטודנטים שכן שילמו ואת הסכומים שיצטברו משם יוכלו להיות מתועלים לעניינים יותר חשובים כמו רווחה, סל התרופות ואולי גם קסדות ואפודים לחיילי המילואים (ע"ע בזיון מלחמת לבנון 2). אני אישית לא אזכה לאושר הזה של הפחתת השכר לימוד שלי כי אני לומדת במכללה פרטית, אבל בכל זאת, ההצעה הזו נראית לי נכונה וחבל שהיא יצאה מאחד האנשים היותר מפחידים בפוליטיקה הישראלית ולא ממקבלי ההחלטות עם השרביט ביד (ציפי אני מסתכלת אלייך).

וואו, קראתי את זה עכשיו ואני נשמעת משעממת. סליחה מראש.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה